TE LOVI LEV?

Naše telo je naravnano, da se na stres odzove na načine, ki nas ščitijo pred grožnjami plenilcev in drugih agresorjev.

V današnjem času so danes take grožnje redke, a prav verjetno je, da se vsak dan soočamo s številnimi zahtevami, ki prinašajo velike obremenitve, kot npr. plačevanje računov in skrb za družino, da ne omenjam vse te covid situacije.

In naše telo te »manjše« težave obravnava kot grožnje in se posledično se telo počuti, kot da je nenehno napadeno. Naši možgani pa tudi ne ločijo med tem, kar se zares dogaja in med tem, kaj si mi zamišljamo, da se dogaja oziroma se bo zgodilo.

V telesu se sproži kaskada dogodkov, ki privede do sproščanja adrenalina in kortizola iz nadledvične žleze, ki poskrbita, da se nekatere funkcije v našem telesu okrepijo (srčni utrip, sproščanje energijskih rezerv, dotok glukoze v možgane…), nekatere »nepotrebne« v tistem trenutku pa oslabijo (imunski sistem, prebavni sistem, reporoduktivi sistem, procesi rasti…)

Telesni odziv na stres je ponavadi samo-omejujoč. Ko telo zazna, da je nevarnost mimo, se nivoji stresnih hormonov znižajo in telesne funkcije se vrnejo v normalno stanje.

A v razmerah, kjer so stresni dejavniki stalno prisotni in je telo mnenja, da je stalno ogroženo, je ta ti. »flight or fight« oz. »beg ali boj« reakcija stalno prisotna.

In v današnjem svetu takih situacij ni malo. Če odmislimo covid in ukrepe, ki jih s seboj prinaša, lahko zasledimo konstantne stresne dejavnike praktično a vsakem koraku. V službah, šolah, na treningih….moramo biti veno boljši, vedno uspešnejši, vedno lepši, vedno nasmejani, polni življenja…ja, tudi to so pritiski družbe, ki marsikomu povzročajo stres. Dolgotrajen stres. In preden se zaveš, si že v stalnem “flight or fight” načinu delovanja.

In ta dolgotrajna aktivacija stresnega sistema in dolgotrajna prekomerna izpostavljenost kortizolu in ostalim stresnim hormonom vodi do motenj v praktično vseh telesnih procesih. Kar vodi v tveganje za mnoge zdravstvene težave, vljučno s:

  • Tesnobo
  • Depresijo
  • Prebavnimi težavami
  • Glavoboli
  • Mišično napetostjo in bolečinami
  • Srčnimi boleznimi, kapmi, visokim pritiskom
  • Težavami s spanjem
  • Pridobivanje na teži
  • Težave s spominom in koncentracijo

In zato je izrednega pomena, da se naučimo zdravih načinov obvladovanja dejavnikov stresa.

Kako naše telo odreagira na stresorske dejavnike pa je odvisno od naše genetike in življenjskih izkušenj. Lahko smo genetsko nagnjeni k preaktivnemu ali premalo aktivnemu stresnemu odzivu; lahko pa nam tudi travmatične izkušnje v otroštvu ali v odrasli dobi (nesreče, stresni poklici, žrtve nasilja…) povzročijo pretirano ranljivost na stres.

Tako so nekateri lahko popolnoma »flegma«, medtem ko drugi burno reagirajo že ob najmanjšem stresu – večina pa nas je nekje vmes.

Stresni dogodki so v življenju neizogibljivi. In morda na trenutno situacijo ne moreš vplivati. Vendar pa lahko vplivaš na to, kako bo tvoje telo odreagiralo na te dejavnike.

Lahko se naučiš, kateri so tisti dejavniki, ki pri tebi sprožijo stresni odziv in kako poskrbiš zase fizično in čustveno, ko pride do takih situacij.

Mnogo je načinov, kako telesu pomagamo pri zdravem odzivu na stres:

  • Zdrava prehrana in redno gibanje
  • Dovolj spanja
  • Relaksacijske tehnike, kot do joga, dihanje, masaža, meditacija
  • Pisanje dnevnika, hvaležnost
  • Hobiji – branje, poslušanje glasbe, ustvarjanje…
  • Negovanje zdravih odnosov
  • Humor, smeh
  • Prostovoljstvo
  • Postavljanje prioritet in odstranjanje nepotrebnih nalog
  • Poiskati pomoč

In pri zdravem odzivu na stres si lahko pomagamo tudi z uporabo zelišč.

Nagrada za boljše obvladovanje stresa lahko vključuje: mirnost, manj tesnobe, boljšo kvaliteto življenja, lahko pomaga pri zmanjšati visok srčni pritisk, boljšo koncentracijo, boljšo samo-kontrolo, boljše odnose. In lahko celo vodi do daljšega, bolj zdravega življenja.

Pa poglejmo sedaj 3 »zeliščne trike« za boljše obvladovanje stresa:

1. SIVKA (pozor, mora biti prava sivka in ne lavandin – ker lavandin poživlja)

Vonj sivke vonj dokazano znižuje ravni kortizola v slini.

Uporablja se lahko v obliki aromaterapije (z eteričnimi olji, sivkine blazinice), v obliki sivkinega olja (macerata) kot masažno ali negovalno olje, kot dodatek v kopel ter v obliki čaja ali tinkture.

Že samo enostavna vsakodnevna nega obraza z oljem sivke lahko naredi ogromno razliko.

2. KAMILICA

Kamilica je nežna, a mogočna rastlina. Naj vas ne preslepi s svojo enostavnostjo. Za globoko sproščanje pa je potrebno kamilico uporabiti zvečer v obliki res močnega čaja ali tinkture. Lahko se uporablja tudi v obliki olja (macerata) za zunanjo uporabo ali kot dodatek kopeli (skuhamo močan čaj in ga dolijemo kopeli).

Po napornem dnevu nas priprava in uživanje močnega kamiličnega čaja zaziba v sproščujoč spanec (pozor! tega čaja ne uživajte čez dan, ko imate v planu še opravke in obveznosti)

3. »rahljanje« čeljusti s ŠENTJANŽEVIM oljem

Šentjanževka je odličen tonik za živčni sistem. In, ali ste bili kdaj pozorni, kako »zategnjene« imate čeljustne mišice, kadar ste pod stresom.

Enostavna masaža oziroma rahljanje čeljusti lahko v telesu sproži oblico koristnih odzivov, če pa delamo to s šentjanževim oljem, pa si tako odlično krepimo naš živčni sistem.

Če želiš izvedeti o teh “trikih” še kaj več in še mnogo drugih koristnih, enostavnih, praktičnih nasvetov in konkretnih napotkov – ki jih lahko že jutri vključiš v svoj vsakdan

Kmalu ugleda luč sveta tečaj, ki bo nadgradnja delavnice

ZELIŠČA V PRAKSI: STRES

Kako se z zelišči učinkovito podpremo ob stresu

Poskrbi za mirnost, manj tesnobe, boljšo kvaliteto življenja, zdrav srčni pritisk, boljšo koncentracijo, boljšo samo-kontrolo, boljše odnose, daljše, bolj zdravo življenje.

Lep, sproščen dan ti želim,

Tina

Deli

3 odgovori na “TE LOVI LEV?”

  1. Zivjo, pravkar sem precesala vaso spletno stran, navdusena nad vaso zgodbo in clanki… trenutno mi je najvecji izziv obvladovanje stresa in kronicno utrujenost in me zanima, ce bo tudi letos na to temo kaksna delavnica? Hvala 🙏❤️

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.