POGLOBI SVOJE SPANJE s CBD

Marsikdo pozna obup in izčrpanost po neprespani noči – ali še huje, po seriji neprespanih noči. Naslednji dan se vse v življenju zdi težje, nemogoče se je skoncentrirati, oteženo je odločanje, hitro nas stvari vržejo iz tira. Lahko nas začne praskati po grlu in imunski sistem začne pešati.

Pomanjkanje spanja lahko vpliva na vse vidike našega zdravja. Lahko vodi do depresije, anksioznosti (tesnobe) in zmanjšanja kognitivnih kapacitet. Poleg tega zaradi pomanjkanja spanja lahko pridobivamo na teži oziroma se ne moremo znebiti odvečnih kilogramov.

Naše telo potrebuje spanec za regeneracijo in zdravljenje!

Življenje brez spanja je neznosno in čeprav vemo, da je edina rešitev dober spanec, nas naša anksioznost zaradi nespanja, lahko drži pokonci še eno noč…Vrtimo se lahko v začaranem krogu in najti rešitev za nespečnost je lahko pravi »jack pot« za naše zdravje in dobro počutje.

Če uredimo spanje se nam posledično lahko uredijo tudi druge morebitne zdravstvene težave, vsaj v določeni meri in je tako odpravljanje nespečnosti korak, ki naj ima prednost pred »reševanjem« ostalih težav.

Odpravljanje motenj spanja ima lahko ogromen vpliv na celotno zdravje in počutje.

In torej, kaj lahko naredimo ?

Poleg splošne higiene spanja, kamor sodi blaga fizična aktivnost nekaj ur pred spanjem, izogibanje modri svetlobi zvečer (TV, telefonu, tablice,…), nič poživil (kave, tobaka, alkohola) v popoldanskih/večernih urah, sproščanje, spanje v temi in tišini (obrazna maska, čepki za ušesa), spanje v hladnem prostoru,…si lahko pomagamo tudi za naravnimi pripravki. Pomisliti moramo tudi na pomanjkanje magnezija.

Obvladovanje stresa in vzdrževanje visokega nivoja zdravja lahko korenito pripomore k boljšemu spanju in uporaba konoplje lahko pri tem igra ključno vlogo.

CBD in spanje

CBD ali kanabidiol je ne-psihoaktivna učinkovina konoplje in je v zadnjem času zelo popularno prehransko dopolnilo v obliki kapljic/sprejev. Pridobivajo ga iz ti. »industrijske« konoplje – priporočam pa uporabo kapljic/spreja polnega ali vsaj širokega spektra, ki poleg CBD vsebujeta še ostale kanabinoide, terpene in druge učinkovine konoplje (polni spekter do 0,2% THC, široke spekter brez THC), ki med seboj delujejo sinergistično.

CBD lahko pripomore k boljšemu spanju s tem, da zmanjšuje anksioznost in napetost v živčnem sistemu. V modernem svetu nenehno nekam hitimo in čeprav se nam zdi, da nismo obremenjeni, da si znamo sprostiti misli, nimamo nekih posebnih skrbi, ki bi nas »držale pokonci«…je naše telo lahko še vseeno v nenehnem »stanju pripravljenosti« in se tako ne zna/zmore več popolnoma sprostiti. CBD ne deluje sedativno, temveč lahko pomiri preveč aktiven živčni sistem, ki nam preprečuje potrebno fizično relaksacijo telesa in nam s tem lahko zagotovi bolj krepčilen spanec.

CBD sam po sebi ne promovira nujno spanja (ni sedativ). Nekaterim ljudem bo pomagal spati, nekateri bodo zaradi njega bolj budni. CBD pomaga pri boljšemu spanju predvsem na račun umiritve živčnega sistema in anksioznosti – če koga muči nespečnost zaradi stresa, tesnobe ali bolečine, je CBD sigurno izbira, ki se jo splača poskusiti. Doze so zelo individualne (npr. od 2-25 mg CBD), glede na stanje našega lastnega endokanabinoidnega sistema in je včasih potrebno kar nekaj eksperimentiranja, da najdemo ustrezno dozo.

Endokanabinoidni sistem je vpleten v uravnavanje našega cirkadianega ritma, se pravi v uravnavanje našega spalnega ciklusa – našo sposobnost da smo budni, da zaspimo, da ostanemo speči in da se zbudimo spočiti. CBD lahko dviguje ravni našega lastnega endokanabinoida anandamida, ki nato preko receptorjev deluje v naših živčnih celicah, ki so odgovorne za uravnavanje teh ciklov. In ravno ravni anandamida so v možganih najvišje ponoči, kjer pomagajo generirati globlji spanec.

Najprimernejši vnosi CBD za spanje:

  • Tinktura/kapljice/sprej – pod jezik, 15 minut pred spanjem
  • Kapsule, 30 minut pred spanjem
  • Prigizki ali pijače, 60 minit pred spanjem
  • Topikalno (za lajšanje bolečine, ki lahko povzroča nespečnost), tik pred spanjem
  • Inhalacija, tik pred spanjem

Ker tinkture/kapljice/sprej delujejo hitreje kot npr. kapsule in prigrizki, so bolj primerne za pomoč, če ne moremo zaspati; medtem ko so kapsule in prigrizki bolj primerni za vzdrževanje spanca. Lahko tudi kombiniramo in vzamemo tako tinkturo/kapljice/sprej, kot tudi kapsuel ali prigrizek in tako delujemo na obeh nivojih – hitreje zaspimo in dlje spimo.

Za nekatere ljudi je lahko kombinacija CBD s THC učinkovitejša pomoč, kot samo CBD. Ljudje poročajo, da uživanje THC (predvsem v obliki »prigrizkov« ali kapsul, ki delujejo dlje časa) pomaga pri zagotavljanju globljega spanca. Vendar pa ne smemo pozabiti, da so visoke količine THC lahko povzročajo tudi motnje spanca. Tukaj pride v poštev ti. »terapevtsko okno« in spet je to zelo individualno in je biti treba pripravljen na eksperimentiranje, da najdemo tisto pravo »dozo«, na katero se bo naše telo odzvalo najbolje.

Če uporabljamo tudi THC moramo biti pozorni na vsebnost THC, ker preveč THC nam lahko kvari spanje in inhibira sanje.

Pri ugotavljanju primerne doze, začnemo počasi – cilj je najti ravno pravšnjo dozo, da zagotovimo dovoljšno sproščenost za miren spanec.

Pa lahko noč!

Deli

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.